Trods dagens uendelig snak om globalisering og fletning af verdenskulturer, tyske biler stadig har en personlighed alle deres egne. Men ligesom de fleste stærke personligheder, den særskilte smag af tyske biler ikke en favorit med alle. Mens den typiske tyske bil glat, raffineret manerer er imponerende, sådanne maskiner kan synes lidt for smarte fornemmelse for nogle–de har tendens til at være lidt isolere, steril, kølig.

Tælle mig blandt troende af sidstnævnte. Jeg som regel biler har mere sjæl end den sædvanlige Bahn-stormer leverer. Men det er hvorfor jeg fandt den nye Audi A3 at være sådan en behagelig overraskelse. Det er som venlige følelse som en japansk sportssedan, uden at opgive sans for præcision og raffinement, er kendetegnende for maskiner fra Audi og andre tyske gør.

Glide ind i A3’s kabine, du finder det er mærkbart mindre end dens A4 søskende, men ikke dramatisk så. Omkringliggende beboerne er kvalitet-følelse sort plast i forskellige finish, opvejes af en overbrusning af aluminium her og der. Selv om ikke overdådige eller dyre følelse, A3’s møbler er sofistikeret og tiltalende. De overbringe en følelse af tanke og pleje i deres design.

Ligeledes i valgfri læderindtræk, som har en stram, kvalitet føler. Sæderne er støttende og komfortable. Der er ordentlig plads til høje personer op foran. I ryggen, er hoved- og benplads lidt LUN for seks sidefødder, men ikke pinligt så.

Fyres op den Turboladet 2.0-liter fire giver en jævn, præcis spinde, som hæver til en næsten eksotiske rip som rpms komme ind i den øverste halvdel af rækken. At overgangen er passende, kan spejling motorens switch fra noget lopey følelse off line, til en overraskende stærk midrange champ, der har mere gusto end dens 200-hp rating betyde.

Faktisk, et kig på specs viser hvorfor–denne motor fuld 207 lb ft af drejningsmoment er tilgængelige på kun 1800 rpm, giver det en gutsy føler, det er ganske underholdende. Selvom A3 vil blive tilbudt med en 250 HK V6, er de fire rigeligt fornøjelig.

Noget mindre behageligt, men er den 6-trins sekventiel-Skift manuel gearkasse. Det viste sig for at være en blandet landhandel. Rattet skift padler var intuitiv og effektiv for manuelt kontrollere skiftehold. Ligeledes, den transmission upshifts under harddisk throttle viste imponerende hurtig handling uden nogen form for jerkiness. Men automatiske-mode nedgearinger var en bagatel træg og upshifts kom ofte tidligt, forlader motoren til at slæbe langs i Hvordan føltes for lavt et gear.

Ikke desto mindre sådanne spidsfindigheder dæmpe ikke sjovt mærkbart og A3 er godt for masser af spænding på snoede veje. Sammenlignet med de fleste tyske sporty biler, A3’s styretøj er lysere og mere meddelsom – tør jeg sige endnu en smule sjælfulde. Supplerer dette er A3’s kompetente og tillidsvækkende håndtering. Ikke overraskende løber greb ud front-end først på denne FWD maskine, så opladning i stramme drejninger kan bringe på nogle pløjning understyring. Men det er ikke en stor ulempe, og det er bestemt ikke værre end de fleste rivaler i denne henseende. Fast dæmpning kontrol body motion godt og A3’s bremser er kraftfulde og let moduleret, udjævningen off en pakke, der er godt for masser af sport-kørsel sjov.

Den eneste væsentlige ulempe jeg fandt til A3 er dens pris. Selv om priserne starter ved en attraktiv $24,740, vores A3 2.0T teste bilen stickered for omkring 30 store med et par typiske muligheder. Mens det er ikke ligefrem landevejsrøveri for en maskine det kompetente, er det nok sikkert sende nogle potentielle A3 købere mod rivaliserende premium subcompacts.

Men efter at have kigget, en masse af disse mennesker vil formentlig komme tilbage til betragtning A3. Det er en dejlig blanding, der er let at falde for–små men praktiske, livlige endnu sofistikeret, Teutonic men ivrig efter. Masser af andre biler ville gøre klogt i at efterligne dens dyder.

Yderligere test af drev artikler på dagens hotteste sportsvogne, sport komprimerer og muskel biler, gå til

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *